الأحد، 9 فبراير 2014

انصحكوم تسمعوا الترانيم اللى فى ألبومات المرنم ♦♦♦♦ مفدى موسى ♦♦♦♦ بركة كبير لشعب المسيح




+
المرنم مفدى موسى

شريط ( انا فى الفلك )

الترانيم
انا خاطى اغفري ياربى
حولت فى العالم افتش على صديق
حلو وطيب وحنين
عبدك مشتاق يشوفك
 لما دعانى ربى
مرنني ان اتي اليك
 مسيحى حلو وينحب
يا فرحتى يا هنايا
يوم ما قابلتك يوم ما عرفتك

شريط ( اتى اليك )

الترانيم
اتى اليك
 صوتة الحلو
السنين بتمر
 الاعداء حوالى
اللى بيعزينى
علمنى انتظرك
سيب المشغولية
دوسى يا نفسي
طال انتظارى

شريط ( حب يسوع ) 

الترانيم
اخذتك المحبة
بحبك انا مريض
بهجت عمرى 
حب يسوع
ربى حياتى تحلو بحبك
ربى قد بحثت عني
 فى وسط محنتي
قد بحثنا عنى
قد غلاقت فى الشرور 
من لى سواك
يا لعمق نعمة المسيح

شريط ( شئ من جمالك )

الترانيم
اختبرتنى الهى
 القلب كفايتة واحد
حكمة اللة
ربى نصيبى
علمنى ان اكون
كلما ابصرت شيئا
كلمنى ربى
لا يحني رأسى
معى انت
موسيقى
هذة هى العلامة 
يجرح يعصب

شريط ( غريب الديار )

الترانيم
ان قوتى
سايبين الدنيا
شكرا للة
غريب الديار
قال لى الشيطان
قلتها واضحة
لست ادرى كيف احمى نفسى
لو جم خيرونى
ما دمت ربى
وانت معايا
يا من احتويتنى
يهيم فؤادى ليوم الرحيل

شريط ( فى ملء الزمان )

الترانيم
 وراءك يحلو المسير
اشواك الطريق
يسوع ملك الملوك
جيت لك وانا مديون
مات على الصليب
هل جرح الرب يسوع
ها يجي الاختطاف
بعد قليل
فى ملء الزمان
ليتك تباركنا
ربى يسوع مخلصى
لما هموم القلب
تحت ظلك
ربى يسوع الغالى

شريط  ( كما يشتاق الآيل )

الترانيم
365 يوم
الرب نورى وخلاصى
بحر محبة الفادى
حاجتى دوما اليك
سلام يسود حياتى
صعب عليك ايها الانسان
صممت انى اتبع يسوعى
كما انا وليس لى عذر
لولا الصليب من انا
يسوع ما اجودة

شريط ( لمسة السيد )

الترانيم


الهى
انى لا اعلم
دربنى
ربى انت
ربى لست
 ربى منقذى
سلمت امرى
سيرنى
فى انتظار
قد فتحت الباب
لم اخاف
مثل طفل
وجهت قلبى

شريط  ( لن اطلقك )

الترانيم
انا جيت علشانك
اوعى تفكر انى نسيتك
ثبت انظارك فية
سامحنى يا ابويا
كيف انسى
لن اطلقك
ماسواش
وحدك يا يسوع
يا مؤتى الاغانى

شريط ( مهاجر كطير السما ) 

الترانيم
انا جاى لك
انتظرى الرب
تاية لية
ثبت انظارك
رنم موسى
سايبين الدنيا
شعب دايس
كان العرش صليب
كنت فاكر
لا يمكن ابدا
مش للعالم انا
مهاجر كطير السما
وانت معايا
يا غربة ولى
يا كنيسة
+

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق