الخميس، 6 فبراير 2014

تانى شرائط ترانيم الشماس والمرتل ■■■ ساتر ميخائيل ■■■ الالبوم وترانيمة

+
الشماس ساتر ميخائيل

شريط ( احببتنى )

الترانيم
احببتنى
انى فى احتياج
انى لرافع
جايلك
خطاياى
راح تفضلى
راضى بحكمك
على كلمتك
غريب انا غريب
فجر البركان
كذبوا
لو لم يحبنى
يا ابنى خلاص

شريط ( اسألونى عن يسوع ؟ ) 

ترانيم
اسألونى عن يسوع ؟
الكل يمضى
الهى الهى كن قائدى
انا جاى ومسنود على وعدك
حبيبى فتى
دق باب القلب
ضيقتى بتزيد
لما الحمل بيتقل
ها آتى سريعا
يوم ميلادك يا يسوع

شريط ( امسك يارب ايدى )

الترانيم
اة لو تمدى يا خطاوى
امسك يارب ايدى
انا صغيرا
بين يديك راحتى
كيرياليسون
لما الدنيا بيا تدور
لما بفتكر حبايبى اللى غابو عنى
يا ابويا يسئ

شريط ( اخرستوس انستى )

الترانيم
لحن اجيوس الفرايحى
لحن اخرستوس انستى الصغير
ارفعوا ايها الرؤساء
انجيل قداس عيد القيامة المجيد
لحن اونيمناي
تمثيلية القيامة
لحن اخرستوس انستى
يا كل الصفوف

شريط ( الجمعة العظيمة )

الترانيم
اخرستوس انستى
ارفعوا ايتها الؤساء ابوابكم
المجد للالهنا المعبود
طوبى للرحماء على المساكين
لحن – مرد اذكرنى يارب متى جئت فى ملكوتك
لحن قبطى
يا كل الصفوف
يهوذا
شريط ( الجمعة العظيمة ) على جزئين كاملين

شريط ( بشوق وحنين )

الترانيم
ابانا الذى فى السموات
انظر للى عملتة علشانك
اوعى تنسى انى معاك
بالدموع ياربى انا كلمتك
بشوق وحنين
بقا انا استاهل
ثبت انظارك فية
دة يسوع بيقول
يا من بحضورك نفسى تطيب

شريط ( بحر ذنوبى )


الترانيم
العالم يبنى ويزرع
انا خاطئ
انا ماشى ونورك
بحر ذنوبى
ربى يسوع
فى ظل حبيبى
ما ابهج اليوم
وراجعلك يا يسوع

شريط ( بهديك حياتى )

الترانيم
الكلمة منك
بهديك حياتى
صورتى عندك
فى البستان
لسة شايف
لو حسيت
يمسح دمع الغلابة

شريط ( ثبت انظارك )

الترانيم
العالم يبنى ويزرع
ان اونس من امى الحنون
انا عايزك انت
دايما بتخبينى
طال انتظارنا
مش ممكن
يا صاحب الحنان

شريط ( دموع الفرحة )

الترانيم
جوة عينى
دموع الفرحة
رغم ضعفى
عايزك انت
غالى عليك
قلبك كبير
مش ممكن يرتاح قلبك
نبع الحب

شريط ( ربنا موجود )

الترانيم
الناس تركونى
اوعى تكون ناسى
جاى ودموعك
جواب ليسوع
ربنا موجود
غالب بيك
لفين يا غربة
ياللى فديتنى

شريط ( زى العصفور )

الترانيم
زى العصفور
سفينة حزينة
عايزين يدك تعمل
ما احلى ساعة الصلاة
مهما الحروب بتزيد
ياروينى يا يسوع بحنانك

شريط ( ساعة الصلاة )

الترانيم
ادينى قلب يارب جامد زى الصخر
ازاى اسيب ايدك
زى العصفور
عايزين يدك تعمل
فى بيت لحم هناك
قلبى ولحمى هما يهتفان
كنيستى ارجو لكى
ما احلى ساعة الصلاة
مسيحى حلو ويتحب
مهما الحروب بتزيد
وسط البحر وماشية سفينة
ياروينى يا يسوع بحنانك

شريط ( سكون الليالى )

الترانيم
ارحمنا
اعذب الالحان
جاى تايب
سكون
سلمت ليك كل ما لى
شيل ايدك
محتاج لايدك ياربى
يا نجوم السما

شريط ( طريق يسوع )

الترانيم
تقدم يا شعبى
خدنا على جبل عالى
رب الارباب يا يسوع
ردنى يا سيدى
سددت الدين عنى
طال انتظارنا
طريق يسوع فية الخلاص
ها آتى بطيبى

شريط ( غالى عليك )

الترانيم
اخبرنى كل الاصحاب
اعظم حب
سادنو منك ياربى
غالى علية
لم يكن قلبى كاملا
نفوس حزينة
يا طفل المغارة
ياللى مش لاقى لحياتك اى معنى
يمكن يكون جوانا صوت

شريط ( فائق الحب )

الترانيم
القلب المحتاج لحنان
جلسة فى حضرت حبيبى
فائق الحب
فين ارضيكى يا توبة
لو حزننا
ما احلى ان نجتمع معا
ماشى سواح
متعولش الهم ومتخفش
محتاج ايدك ياربى
يا الهى لا تنسانى

شريط ( فين ايديك ) 
بالاشتراك مع اميرة فارس وفليمون بولس

الترانيم
جمرة نـــار
راضي بحكمك
ضيقي بتزيد
فين ايديك
لو شيء على بالك
مش راح اسيب العالم
وبعت نفسي

شريط ( قلبى الحجر )

الترانيم
اتغيرنا
المحبة طريقها حياة
انسى الآلام
طول ما انت يارب معانا
قلبى الحجر
لية يا خاطئ
ياة على العشرة معاك يا يسوع
يوم ما تبكى كتير عيونا

شريط ( لو تعود )

الترانيم
ايها الفخارى الاعظم
سلامك فاق العقول
لو تعود
لو قلبى دة مليان احزان
هانت هانت
ولا يمكن هاتتركونى
يا اجمل هدية
يا عريس نفسى

شريط ( لية تعيش مسكين )

الترانيم
ادعوك ربى
انا خاطئ
دوسى يا نفسى بعز
صممت اذناى فلم اسمع
فى الخطية امسكونى
لحد امتى يا خطية
لية تعيش مسكين
وسط بحر همومى
يا بحر المحبة الصافى

شريط ( ما اجملك )

الترانيم
امين تعال
انا لاقيت الكنز
تهت فى القفار
ربى يسوع مخلصى
طوبى للاناس عزهم بك
لحد يا سيدى ما تجينى
من بعد ربى انا عائد
مين احن منك
مين يحلى الغربة غيرك

شريط ( ما تعوقونى )

الترانيم
احفظنى فى رضاك
الساعة 11 دعانى
جراح حبيبى غالية علي
ما تعوقونى يا حبايب
مش ممكن يرتاح قلبك
معى فى الطريق
يا خاطئ اعرف طريقك
يسوع انت تعلم

شريط ( ما تعولش الهم ومتخفشى )

الترانيم
ادعوك ربى
انا خاطئ اغفر لى ياربى
دوسى يا نفسى بعز
صممت اذناى فلم اسمع
لما يسوع نظر الي
لحد امتى يا خطية
لية تعيش مسكين
وسط بحر همومى
يا بحر المحبة الصافى

شريط ( مديون )

الترانيم
جيتلك وانا مديون
سنين طويلة مضت
وحدك يا يسوع
يوم ميلادك يا يسوع
ابنك مشغول بالعالم

شريط ( مقدرش اعيش من غيرك )

الترانيم
ادعو الالة
امسك يدى وقودنى
انا انا يا يسوع الخاطئ
ربى يسوع الغالى
صممت اذناى
فى ذات ليلة سألت
لم ترى عينا الة غيرك
لما دعانى ربى
مقدرش اعيش من غيرك
من كل الامم
من غيرك يهتم بامرى
مين يحلى الغربة غيرك
هانت هانت
واة حبيبى
وسط البحر الهائج
يسوع بيدور عليا

شريط ( نظرة عينك )

الترانيم
اللة قوة لنا
المؤمن الامين
بللت فراشى
علشان اية تركة الهك
قلبة حنين
من ذا الذى نال قصاص
نظرة عينك
ها قد اعيت فيا نفسى
وهاعيشلك

شريط ( وازاى انساك )

الترانيم
الى متى
بعد سنين
حولنى
شهوة القلب
ما لى سواك
هتعدى كل الضيقات
وازاى انساك
ياللى بديت الرحلة معايا

شريط ( وسط اوراقى ) 
بالاشتراك مع المرنمة اميرة فارس

الترانيم
ارجع لى
انت عونى
اة يا ابويا
ايام بتعدى
وسط اوراقى

شريط ( يا شعب اللة )

الترانيم
انا عارف
انا عارف انك ياربى خلقتنى لمجدا
اوقات باتوب
تعالوا يا تعابى
سعادة بتملى قلبى
شهواتى خدتنى
وهاعيشلك حتى لو كرهونى
يا شعب اللة
يمسح دمع الغلابة
+

هناك 3 تعليقات:

  1. أكثر من رائع
    ربنا يبارك حياتك ويعوضك

    ردحذف
  2. شكرا لكل من تعب فى تجميع هذا العمل الرب يبارك حياته

    ردحذف
    الردود
    1. سلام ونعمة اخويا الغالى لطفى محروس
      نورت المدونة اتمنى تكون من اصدقاء المدونة الدائمين وشكرا على كلامك الجميل
      كلة من بركة ربنا علينا
      ربنا يبارك حياتك ويحرسك من اى شر

      حذف