الخميس، 9 يونيو 2011

مختارات ترانيم كتير بصوت القس ■■■ امجد سعد ذكرى ■■■ رووووووووووووووعة اوعى تفوتك


+
القس امجد سعد ذكرى

مختارات 1


الترانيم
راعوث ونعمي
احبك نفسى تهتف احبك
انا اليمامة فى ايد الراعى
تعال بروحك قوينا
قادرين نملك ارض المواعيد
من يوم ما قابلت حبيبى يسوع
هافضل ابنك
هنعدى معاك
ياللى بديت الرحلة معايا
ياللى بفيض الحب
يا مسيحى بهجة الارض سراب

مختارات 2

الترانيم
ذنبي أنا وحبك أنت
ربي كل الخليقة
ربي نور بنورك فيّ
رضي بيّ وحن عليّ
سيب المشغولية
عابرين دايسين كل الصعوبات
فرح في فرح
في كل خليقة رأيتك
قل كلمة
ما أحلى أن نجتمع معا
ما عندي شيء أقدم لك
يا كنيسة ان كانوا اتحدوكى
يا مالك القلب وحدك
يا يسوع هناك في الصليب

مختارات 3

الترانيم
إمرأة فاضلة
أنا اللي ضليت في الوادي
انا محتاج لمسة روحك
أنا معرفش أمور الغد
أنا هافرح بيك
بيك أفراحي إبتدأت
ثبت أنظارك فيه
حب يسوع
ذنبي أنا وحبك أنت
مايسبش ولاده 
محتاجلك تداريني
مشتاق للعطية
مشتاقين يارب لحضنك وحنانك
مَنْ غيرُك في ذي الحياة
موتك أظهر لي حبك

مختارات 4

الترانيم
إسألوني عن يسوع
أشواق للبركة
إصلاحنا إنتقام
أعظم إله
الله بيتكلم
المؤمن الأمين 
ها إنني أقترب
هاقدر أقوله يا ابويا
هوذا أحكم من الملك سليمان ههنا
وهاعيش لك
يا أجمل هدية
يا خاطي اعرف طريقك

مختارات 5


الترانيم
ان طال الليل
انا لي مين - يا نبع المحبة – كم يحلو لى
انا لى مين فى العمر
من غير كسوف هاجى وافضفض
منتظرك ثبت خطواتى
وبعز انا مش عاوز حاجة
وعد امين وحق بيشهد
يا قطيع يا صغير
يوم الاحد فرحان

مختارات 6

الترانيم
اللة يرعانى
اللى بيعزينى
انا جى مصمم
حلوة الدنيا
سنطأ الجبال
صلاة القدرة
قد علمت انك تسطيع
كل ما تدوسة اقدامنا
كورونثوس الاولى 13
لا يقدر يقول ولا سلطانة يطول
لولا النعمة
ليس من صعب او ضيق
منتصرين وفيك نصرتنا
هالليلويا
يسوع قاللى انا حارسك

مختارات 7

الترانيم
انا مش وحيد – انت معايا
انت تحطم القيود
بطرح اكاليلى
زيدوا المسيح تسبيح
سهران معاك
عايز رضاك
فى كل يوم
قالوا فين الهم
لن اعيش سيدى
ما تطرحنيش من قدامك
مشتاق اليك وبقالة زمان
مشتاقين يا يسوع
من غير كسوف

مختارات 8

الترانيم
اسمك فوق الكل بيعلى
اشواق فى القلب بتنادى
اصلك سامع قلبى الضارع
اعطنى ايمانا
انا هافرح بيك
جايلك يا يسوع مشتاق اتغير
جوة سجنى
صلاة للنصرة
صلاة مرنمة لا للحزن لا

مختارات 9

الترانيم
ابليس مزوم وانا متحرر
ارنم للرب دوما فى حياتى
اليك رفعت عينى
ان كانت حولى التجارب
انا عايش فى الفلك
انا قلبى يسجد لجلالك
انت الحياة انت الامل
تنتهى غربتى
صلاة للحرية
عين تحرسنا & كوكتيل
غنوا معايا يا شعب الرب
فاض الدم الثمين
قلبى اسير نعمتك
هل يستطيع الرب بى
يارب انت عارف & من ذا الذى
يارب مهما التجارب
ياللى امامك حياتى

مختارات 10

الترانيم
آدم
سألوذ بحضنك
سلمت نفسى فى يديك
سنة جديدة
شعبك شعبى
شكرا من كل القلب
صلاة
لا تخف انت لى فديتك
لحن السلام
هو ضامنى
هوذا حكم
وضعت للبحر حدا
وهاعيش لك
وياك بتزول هموم
يا سيدى الحبيب
يا سيدى املاء قلبى

مختارات 11

الترانيم
الى هنا اعاننى الرب
اول سؤال فى كتابنا
بالهتاف والتسبيحات + كوكتيل
ثقوا انا هو لا تخافوا
حب يسوع
صلاة قدرة فى حرب الاعياء
محتاج غفران
محتاجلك تدارينى
مزمور 150
مستر عنة الوجود
مسيرها تنتهى

مختارات 12


الترانيم
اكتر واكتر
زيك مين ؟
صلاو عن حلاوة الصديق
علمنا يا غالى صديق
مين صديقى ؟
نبضة قلبى غنوة حبي

مختارات 13

الترانيم
تواضعى نفسى
خايف لية
دم المسيح الفادى
دم يسوع غالى وثمين
ربى نور بنورك في
ربى يسوع الغالى
روح اللة ندعوك
ضربونى الجنود
ليس مثل اللة يا يشورون
ما احلى ان نجتمع معا
مش محتاج اشحت
ميزان ام صليب ؟
نفسى قد احتاجت اليك
يسوع احكم يسوع اعظم
يسوع المسيح هو هو امسا

مختارات 14

الترانيم
انت ابرع جمالا
انت ابنى لا تنسى متى
انت الحبيب للى مش لاقى حبيبة
انت صالح للكل
انة وقت عمل الرب
اهديك كل المجد
ايها الفخارى الاعظم
بالحكمة انت وحدك
رسالة اعطيتنى
ليس حب مثل حبي

مختارات 15

الترانيم
Love Story
You are the one that gives me joy - لما بكيت من جرح فى قلبى
ان طال الليل بظلامة
بتحبنى
بحبك يا سوسنة
بحبك يا يسوع
تبت اليك راجعا
تسبيح يعلالك + كوكتيل
خلينى اقدر ابوتك
مشتاق اليك
مملكة العدو
مهما العالم صوتة بيعلا

+

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق