الخميس، 15 ديسمبر 2011

تعالوا نسمع المرنمة ♣♣♣ ليديا شديد ♣♣♣ وألبوماتها الجميلة


M

المرنمة ليديا شديد


شريط ( اذ دخلت قدسك )


الترانيم
فى انتظارك اغنى
اذ دخلت قدسك
اجعلنى اشبة
ما دمت ربى فى الطريق
من لى سواك
ها اننى اقترب
يا الهى يا حبيبى
يا سيدى كم كان قاسيا

شريط ( اعطيتنى كل شئ )

الترانيم
اعطيتنى كل شئ
الشعب قد نال النصيب
عنى قضى
فى افقك صوت بوق
ليس لى هنا
ما دمت فى سفيتنى
هذى اثار سيدى
هل عشت قبل ان اعرفك
يا سيدى الحبيب
يسوع قالى انا حارسك

شريط ( النهضة )

الترانيم
انهضنى يا يسوع
انى لرافع
بمراحم الرب
فى طريق الصلب
لولا موت الصلب يا فادى
ما دمت فى سفينتى
يا سيدى الحبيب

شريط ( بتفسر دمعاتى)

الترانيم
ادينى رجعت ليك - زكريا حنا
الرب طيب - جوزيف نصر اللة
القلب الحنين - سامح عبيد
بتفسر دمعاتى - ليديا شديد
بدل احوالى - هانى نبيل
طول العمر - مشيرة ولسن
فوق الصليب - عيسى كعبر
فى عز الالم - نرمين وهبة ونيفين جمال وماريان اسكندر
هانرنملك - ليديا شديد وهانى نبيل
يا الهى سامحنى - هانى نبيل

شريط ( تحملنى يداة )

 
الترانيم
ايدك لما تكون مع ايدى
تحملنى يداة
جعلتك يارب ملجأ
سيدى املأ حياتى ثمارا
كان فى البستان
كيف يسر الرب
لا ينعس حافظى
لما بتأمل نزولك
مثل ظل عابر

شريط ( تسبيح قلبى )


 
الترانيم
انت ربى
انت لى
انتظرى الرب
ترنيم ترنيم
حبيبى
ربى تسبيح قلبى
سألت نفسى
سلمت امرى
فى البحر
مع المسيح صلبت
ننشد لحنا جديدا
هل جلست
يسوع الحبيب
http://www.mediafire.com/?6ldnjnf5777y91d

شريط ( رغم الظروف )


الترانيم
اعطانى الرب
انا مش هسلم
بتفرحنى
رغم الظروف
سلمت ايدى
عايز اتمتع بيك
قدموا الشكر
ما ابهاك
من سواة
ننتهر باسمك
يارب فك القيود

شريط ( صوت من الشرق )

الترانيم
اتهلل يوم تنادينى
الى بئر السامرة
فى الهزيع الرابع
لا لم ترى
للمنتهى حبتنى
مصلوب شوفوا يا بشر
مين يحلى الغربة غيرك
هل اطرق بابك
وقف طول بالك
يا كنيسة قومى سبحى
يارب مهما التجارب
ياللى امامك حياتى

شريط ( صوتك ندانى )

الترانيم
بحنوط واطياب
ربى معى يسير
صوتك ندانى
علمنى يارب
فى مزودا بين البقر
فى مشهدا ادمى العيون
قديش صار لى ناظرة
لما اخاف حزننا
من بهاء المجد جاء

شريط ( عايشين بالوعد )

الترانيم
جيت لك
عايشين بالوعد
على جناح
كنت عايش باحزانى
من روحك املانى
مهما طال الزمان
نشكرك يا فادينا
وهاعيشلك

شريط ( فض  فى قلبى )

الترانيم
ان قلبى ليس يهوى
اورشليم فى السما
رحمة كتيرا
ضاع جل العمر
فرحة قلبى
فض فى قلبى
ما اعجب النعمة
نبع سرور
نعطى لمن
هل تركت للمسيح

شريط ( فى الطريق )

الترانيم
الكل يمضى ويزول
انت ربى والهى
حب عظيم قد سما
ربى يسوعى انت حياتى
فى الطريق كنت وحدى
قد جلس الاعمى على الطريق
كنت وحيد بلا رفيق
يا سيدى لما ارى

شريط ( ماذا ارد للرب )

الترانيم
ابتغى طول الحياة مجد سيدى
اعدوا الطريق
اكشف عن عينى
امين تعال
باسمك ربى يسوع مانح الخلاص
تطلعوا الى
حاجتى دوما
حولن عينيى
سلام يسود حياتى
فى برية الفتور
كيف وانت الحبيب
لاجلكم شربت كأس مر
ماذا ارد
يا سيدى الغالى
يا سيدى ان لم يسر

شريط ( مديون القلب )

الترانيم
احببتنى منذ الازل
الة الحب نجانى
انا جيت علشانك انت
بعد ما كنت عبد اجير
لحن السلام ياربى
لما هموم القلب تزيد
ما ألذ الاتكال
مديون القلب يحمدك
من لى سواك
وفى ديونى
وقت الشدة
يا روينى يا يسوع بحنانك
ياللى عرفت الرب يسوع
يسوع ما اجملة

شريط ( نشيد الحرية )

الترانيم
اتبعنى فى ذى الحياة
الرب لى راعى
ان كنت فى الشر
انشد نشيد الحرية
تركتك وتهت ربى
فى خلوتى مع الحبيب
لا تلومنى ان دهشت
ماذا افعل لكى ؟
هلم نودع عاما قد مضى
يسوع قال انا جاى

شريط ( هذى اثار سيدى )

الترانيم
اعطيتنى كل شئ
عنى قضى
فى الافق دوى
لا بيت لى هنا
هذى اثار سيدى
هل عشت قبل ان اعرفك
يا سيدى الحبيب
يا شعب قد نال النصيب
يسوع قالى انا حارسك

M

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق