الثلاثاء، 31 مايو 2011

الصوت العذب و اللحن الروحانى ✸✸✸ ابونا موسى رشدى ✸✸✸ وألبومات ترانيمة


+
ابونا موسى رشدى
شريط  ( بيحبنى )


الترانيم
اتاخرت عليك يا يسوع
ارحمنى وشيل عنى
انا ساعة لما بحس بضيق
ايوة بحبة
تندة عليا واسكتك
دة حبة راس مالى
ربنا موجود
فاكرك مش ممكن اكون ناسى
وسط النهار

شريط  ( توبنى )
الترانيم
ابويا سبت حضنة
انا اللى عارف اعمالك
انا حين افكر فى نفسى
بتجرح و تعصب
توبنى
زى يوحنا بحب اميل على صدرك
صاحبى مات
عينة عليك
كان فى ناس منى قريبين
مش هنزل عنيا

شريط  ( رد لى روحى )
الترانيم
انا عاوز اقوم من رادتى – تأمل
حررنى وفك قيودى
عايز مياة ومراحم
لا تهملنى ولا تنسانى
لا يكون ظلام
لعاذرك يا الهى انا
وسط همى
يا بنى حبيبى
ياللى لمست النعش

شريط  (  شهيد وامير  )
الترانيم
ابدا مفيش فى الدنيا حاجة تمنعة
الآمك ممزوج بالافراح
انا هتعلم من مارجرجس
سبعين من امراء وملوك
علشان رب المجد اتجرب
فى زمان كان الاضطهاد
فى كنائسة بنحب نزور
كان البطل بيحب ربة
مديح لمارجرجس
وقسيت كتير من الظلم دة
يارب انت وحدك

مجموعة من ترانيم ابونا موسى رشدى
الترانيم
احبك لانك احببتنى
ادنو اليك
اقدر اسبح
انا اللى عارف اعمالك
انا مش وحيد
برة بيتى
بفض نعمتك
تعليق – ترنيمة نقطة من دم يسوع
توبنى
جيتلك
عمرى ما دقت سعادة فى قلبى
قد فدانى بالصليب
لست احتاج سواك
لما بكيت من  جروحى
لولا النعمة
ما عندى شئ
محلى السجود
نعلى مجدك
نقطة من دم يسوع
هالليلويا انا عالى
هنسى الماضى
يا ضامن احلامى

شريط  (  يا ابنى حبيبى  )
الترانيم
احبك
انا لية سايب مكانى
جوة كل قلب
كم يحلو ليك
يا ابنى حبيبى

شريط  (  يسوع بيحبك )
الترانيم
انا ليك يا يسوع
خين اوشوت
دورت كتير عليك
سلاسل الخطية
قولى لية اختارتنى
من بعد ربى انا عائد
هنسى الماضى
هنيا لما لاقتنى
ورجعلك
+

هناك تعليقان (2):